Reizigers als kwaliteitswaarnemers op de Vechtdallijnen

Arriva gaat vaste reizigers inzetten als kwaliteitswaarnemers in de treinen op de Vechtdallijnen. Via een speciaal ontwikkelde app beoordelen deze reizigers tweemaandelijks een rit met een trein op 15 vaste aspecten. Ook kunnen de kwaliteitswaarnemers op ieder moment via de app melding doen van bijvoorbeeld een defect in de trein of een onveilige situatie op het perron. De vervoerder wil zo haar dienstverlening gericht verbeteren.

De meting is gericht op aspecten waar Arriva zelf invloed op heeft. Werkt de actuele reisinformatie tijdens de rit? Is de trein van binnen netjes? Heeft de reiziger toegang tot internet via wifi? Omdat de gebruiker zelf het beste kan beoordelen hoe de vervoerder presteert, start de werving van kwaliteitswaarnemers onder vaste reizigers. Zij kunnen zich aanmelden via arriva.nl/waarnemer.

Verbetering van de dienstverlening
Zowel de waarnemingen als de meldingen komen rechtstreeks binnen bij de medewerkers Arriva. Dankzij de registratie van de kwaliteitswaarnemers beschikken zij over de juiste informatie om specifieke problemen of gebreken op te lossen. Indien mogelijk wordt daarbij direct een oplossing gezocht.

Arriva verzorgt sinds december 2012 in opdracht van de provincies Overijssel en Drenthe en de Regio Twente het treinvervoer op de Vechtdallijnen.

Artikel delen:
Foto 1
Gerelateerde berichten