150.000 euro verdeeld tijdens Rabobank Clubhartfeest

Zaterdagavond 1 april – geen grap – waren bijna 400 stichtings- en verenigingsleden aanwezig bij de finale van de Rabobank Clubkas Campagne #VVS in Zaal Dijk in Lemele.

Onder leiding van Tess Milne werd tijdens een geweldig Clubhartfeest € 125.000,00 euro aan sponsorgeld verdeeld door leden van de coöperatieve Rabobank. De vijf meest creatieve campagnes en vijf meest jeugdige campagnes werden daarnaast beloond met een extra cheque t.w.v. € 2.500,00.

Stichting Korenmolen De Zwaluw uit Hasselt eindigde met 614 stemmen, net als in 2016, op de eerste plaats. In 2016 deden zij nog mee voor nieuwe wieken, in 2017 wordt het bedrag van € 1.961,66 besteed aan nieuwe windzeilen voor op de nieuwe molenwieken. Scouting Dalfsen ging naar huis met één van de bonusprijzen voor meest jeugdige campagne. Zij ontvingen bovenop het stembedrag van € 814,70 nog eens € 2.500,00 euro voor het opknappen van het gebouw.

Handbalvereniging LHC uit Lemelerveld viel eveneens in de prijzen. Zij ontvingen € 741,21 van de leden en nog eens € 2.500 euro voor de meest creatieve campagne. Maar ook twirlvereniging X-Change, muziektheater VAKK, BSV Anbergen Slagharen, Damas Bruchterveld, PSV de Stuwe, Muziekvereniging ‘de Bazuin’, Dedemsvaart in Beeld en de Historische vereniging Avereest gingen er vandoor met één van de bonusprijzen.

Prijswinnaars

Na Korenmolen De Zwaluw in Hasselt eindigde S.V. Nieuwleusen op de tweede plaats met 541 stemmen en een bedrag van € 1.728,43. Gevolgd door Voedselbank Dalfsen en Nieuwleusen met € 1.677,32 en Stichting Molen Massier met € 1.399,36. Op nummer vijf eindigde Kinderboerderij Ommen met € 1.341,85. Maar liefst 351 clubs uit de Vaart en Vechtstreek deden mee aan de tweede editie van de Rabobank Clubkas Campagne #VVS. Voor elke club lag zaterdagavond een cheque met het daarop verdiende bedrag klaar.

Leden Rabobank bepalen verdeling jaarlijks sponsorbedrag

De 20.000 leden van Rabobank stemden de afgelopen periode op de campagnes van de deelnemende clubs om het bedrag te verdelen. Niet de bank, maar de leden van de coöperatie bepalen hiermee welke vereniging of stichting een financiële bijdrage voor het realiseren van hun doelen verdient. Dit is een campagne van coöperatieve Rabobank Vaart en Vechtstreek om het verenigingsleven in de regio bloeiend te houden.

Wordt vervolgd in 2018

Meer informatie over de Rabobank Clubkas Campagne #VVS en alle uitslagen zijn vanaf woensdag te vinden op www.rabobank.nl/vvs. Verenigingen en stichtingen die geïnteresseerd zijn om volgend jaar mee te doen wordt geadviseerd om de Facebookpagina van Rabobank Vaart en Vechtstreek in de gaten te houden. Naar verwachting start de inschrijving voor 2018 eind dit jaar.

 

Artikel delen:
Foto 1
Gerelateerde berichten